להנות בטבע - יותר
 
להתכסות בכוכבים – כשאוהל מיותר אז הוא ממש מיותר

להתכסות בכוכבים – כשאוהל מיותר אז הוא ממש מיותר

By A. Duro/ESO – http://www.eso.org/public/images/potw1631a/, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=50432301

האמת שהפוסט הזה נכתב בטעות. התחלתי לכתוב פוסט על איך לבחור אוהל נכון, ובאופן טבעי רציתי לכתוב איזה שורה על כך שהרבה פעמים אפשר לישון בלי אוהל (מה שנקרא, cowboy camping). לא לגמרי ידעתי מה אני רוצה לכתוב על זה, ועם הכתיבה הבנתי שהרעיון הזה הוא לא רק עניין טכני בעיני. הוא נוגע בי. ובקלות השורה הקטנה הזאת התבדרה לה ליותר מ-400 מילים ואז החלטתי לכבד את הרעיון הזה בפינה משלו (גם בשביל לחסוך את החפירה הפילוסופית מבן אדם שפשוט רוצה לבחור אוהל).

עבור הרבה אנשים לישון חשוף לגמרי זה לא כל כך בא בחשבון. גם כשהחשש לתנאי מז״א או מזיקים מתאדה לגמרי, הרבה עדיין חווים צורך פסיכולוגי חזק במשהו שיתפקד כ״בית״ גם אם הוא עשוי מניילון ובגודל של מטר רבוע. עם זאת, בארץ זה עניין יותר מוכר ונפוץ עקב, ככל הנראה, עונות ארוכות בהן אין צורך באוהל. במהלך טיוליי בארץ ובמהלך שביל ישראל יצא לי לראות הרבה מטיילים ללא אוהל וזה בהחלט הפתרון הכי טוב בעיני לטיולים בארץ למעט מהחורף אולי.

בעת בחינת כל פריט עם משקפיים מינימליסטיות הפתרון הטוב ביותר הוא שהוא יהיה בנפח, משקל ומחיר אפסי. כלומר – בלעדיו. אבל זה האוביאסט, בואו נתיימר להיות א-טריוויאלים.

לינה תחת כיפת השמיים היא לא רק עניין אולטרה-לייטי, היא גם חוויה די מדהימה בפני עצמה.

פשטות

אחד מעקרונות הבסיס בגישה מינימליסטית בטבע (ובחיים) הוא פשטות. פשוט פשטות. ביטול התעסקויות לוגיסטיות, לא מהותיות, בשביל שיהיה אפשר להתרכז בדברים שבשבילם יצאנו מהשגרה: הנוף, החברים, השקט.. אין דבר ראשיתי יותר, פשוט יותר, מלהשכב על האדמה כשאתה מספיק עייף ולהרדם. פשוט ככה.

אריה ישן בחוץ
מבין עניין

חווית שינה

חווית השינה הבלתי אמצעית יכולה להיות משמעותית יותר נוחה.

  1. המיטה הכי גדולה בעולם. אוהל, במיוחד כזה שמנסה לחסוך בנפח ומשקל, בהכרח מגביל אתכם תנועתית. קחו בעלות על המיטה הכי גדולה בעולם ותנו לגפיים שלכם להשתולל..
  2. מיזוג אידיאלי.  בהנחה ומז״א איפשר לכם לא לקחת אוהל, סביר להניח שקצת חם. רוח סתיו קלילה היא בדיוק מה שאני צריך בשביל לישון בפינוק, בעוד שאוהל (שבשעות הבוקר עשוי בהחלט לתפקד כחממה) סוגר עלי בקטע רע. לא מגניב.

להתכבל עם גרמי שמיים

אנחנו נעים במרחב הסיבות לכיוון הקוצ׳י-מוצ׳י, תחזיקו חזק..

קו ראיה נקי ואינסופי ליקום הוא משהו שאין לזלזל בו. הוא מביא איתו שני דברים די מיוחדים בקונוטציה שינתית.

  1. נוף כוכבים זה דבר ממש מרגש בעיני. לרובנו היום כבר אין הזדמנויות לחוות נוף כוכבים נטול זיהום אור מאוד משמעותי, וטיולים מסוימים מאפשרים לנו את זה. מעבר ליופי האומנותי שבו, הוא יכול להיות ממש דרמטי אם מתמסרים אליו. להסתכל על הכוכבים, עבורי,  גורם באופן די טבעי לתחושת קטנות וחוסר חשיבות עמוקה. בעוד שיש שיחוו תחושות כאלה בצורה די מטרידה, בי הן נוסחות נחת ושלווה. הן מאפשרות לי להיזכר לא לקחת את החיים כל כך ברצינות, ולהנות מהיופי שיש בעולם. גם ככה אין לכל זה משמעות.
  2. להתעורר מהשמש זה עוד משהו שאני נהנה ממנו מאוד בלישון בחוץ לגמרי. בין אם להתעורר מהזריחה או ממכת שמש של 9 בבוקר, יש משהו, כנראה מאוד פרימיטיבי, שמרגיש נכון להתעורר ככה. כאילו לזה הוא התכוון😇.זריחה

להיפתח לעולם

דבר אחרון לנושא האיזוטרי וה-over-disccused הזה הוא אפילו יותר פילוסופי. היכולת לשחרר את הצורך להגן על

עצמך מהסביבה בכל רגע נתון, ובעיקר ברגע פגיע וחסר שליטה כמו שינה, היא, בעיני, צעד בכיוון של להיות בשלום עם העולם שלנו, והיא צעד בכיוון של לחיות בנוח על הכדור הזה ועם כל האנשים שעליו גם.

Call For Action

אם עוד לא יצא לכם, תנסו את זה מתישהו. מה ׳כפת לכם?

צאו קלילים,

ותהנו,

ניבגי.

כוכבים

2 Comments

  1. יונתן

    הי ניבגי אחלה בלוג יש לך. מיוחד במינו. מתחבר לרעיון אחת לאחת ו מנסה להבין איך בשיטה הזאת אפשר מחיות יתושים זבובים ונמלים

התגובות סגורות.